Dzisiaj porozmawiamy o tym, czym jest ilościowa i jakościowa metoda prognozowania sprzedaży i jakie są jej rodzaje? Zanim przejdziemy do tematu, musimy wiedzieć, czym jest prognoza? jest przewidywanie zdarzenia w określonym zbiorze. Mają ogromne zastosowanie w firmach, wyjaśniając niepewność, która pojawia się przy podejmowaniu decyzji, które mogą mieć wpływ na biznes. Mimo, że nie jest bardziej decydujący niż decyzja części administracyjnej, ułatwia wizualizację panoramy.
Prognozy te są używane przez różne obszary, dostosowując prognozy prognoz w swoim dziale, aby mieć odniesienie, wiedząc, dokąd powinni się kierować przy podejmowaniu decyzjiułatwiając pracę najwyższych części struktury biznesowej. Bardzo ważne jest również, aby firma wiedziała, dokąd zmierza sprzedaż, ponieważ dzięki temu uzyskuje się, że część biznesplanu musi zostać zmodyfikowana, w zależności od rynku.
Wiedząc, co to jest i jak ważna jest prognoza sprzedaży, teraz porozmawiamy o jakościowych i ilościowych metodach prognozowania sprzedaży, pokazując istniejące typy. Następnie wymienimy i wyjaśnimy niektóre rodzaje istniejących metod prognozowania sprzedaży.
Co to jest jakościowa metoda prognozowania sprzedaży i jakie są jej rodzaje?
Zanim przyjrzymy się jakościowym prognozom sprzedaży, musimy wiedzieć, jakie one są. Prognoza jakościowa to która opiera się na opiniach i przypuszczeniach, wypowiadanych przez profesjonalistów z branży. Jakościowe metody prognozowania sprzedaży mają kilka typów, o których wspomnimy i wyjaśnimy poniżej.
- Prognoza oddolna: ten typ prognozy jest oparty na zapytaj o wzory zakupów, osobom bliskim konsumentom końcowym, takim jak sprzedawcy. Będąc tymi, którzy lepiej znają schemat zakupów, klientów
- Metoda Delphi: ten typ prognozy, bierze pod uwagę decyzje podejmowane przez konkretne osobyktóre muszą być profesjonalistami w dziedzinie, którą się zajmują. Mając wszystkie te opinie, są one uśredniane tak, jakby były jedną, dając bardziej ogólny pogląd na krytykę.
Co to jest ilościowa metoda prognozowania sprzedaży i jakie są jej rodzaje?
Widzieliśmy już, czym była jakościowa metoda prognozowania, oparta na opiniach i założeniach. Ale teraz czym jest ilościowa metoda prognozowania sprzedaży? To jest, zamiast korzystać z opinii ludzi, idzie po stronie matematycznejanalizując wyniki sprzedaży firmy.
W przypadku tej metody brane są pod uwagę wcześniejsze zapisy handlowe, aby uzyskać bardziej skuteczną prognozę. Poniżej wymienimy i wyjaśnimy niektóre z tych metod ilościowego prognozowania sprzedaży.
- Prosta metoda regresji liniowej: W tej metodzie zmienna zależna od zapotrzebowania jest grupowana za pomocą równania liniowego. Można to wykreślić, umieszczenie danych sprzedaży na wykresie, a następnie przekazanie linii łączącej przyszłość.
- Run Rate Method: Jest to łatwa metoda obliczania sprzedaży na podstawie tego, ile było w poprzednim roku. Można obliczyć, uśredniając całkowity dotychczasowy dochód, a łączną sprzedaż z ostatnich miesięcy. Przydatne może być prognozowanie zysków w określonym czasie, informując o tym, czy proponowany cel zostanie osiągnięty.
- Prosta metoda modelu średniej ruchomej: Ta metoda prognozowania sprzedaży polega na zrobieniu średniej z poprzednich danych w celu uzyskania prognozy na następny rok. Służy lepiej, jeśli nie ma dużej zmiany na rynku.
Każda z tych metod ma swoją pozytywną i negatywną stronę, ale to już kwestia każdej firmy, aby skorzystać z tej, która najlepiej służy jej aktualnemu biznesplanowi. Dlatego każda metoda może być bardziej przydatna w określonych sytuacjach. Mamy nadzieję, że artykuł na temat tego, czym jest ilościowa i jakościowa metoda prognozowania sprzedaży i jakie są rodzaje?