Dziś w tym artykule porozmawiamy o tym, czym jest budżet wydziałowy i budżet organizacyjny? Kiedy mówimy o budżecie, mamy na myśli określoną kwotę pieniędzy, która jest potrzebna do pokrycia kosztów ekonomicznych w firmie.
W pewnym sensie budżet daje przewodnik po możliwościach ekonomicznych Masz projekt, ponieważ masz ograniczoną ilość pieniędzy na realizację celów firmy.
Budżet przynosi korzyści biznesplanowi firmy, dając korzyści w różnych obszarach. Niektóre z tych pozytywnych aspektów to:
- Biznesem najlepiej zarządzać z ograniczonym budżetem, ponieważ istnieje kontrola kotów firmy, przydatne przy obliczaniu nowych budżetów i zapisywaniu, ile było potrzebnych do wykonania projektu w określonym czasie.
- Ograniczenie budżetu daje przewagę lepszego wykorzystania zasobów, ponieważ wymusza wykorzystanie inteligencji do optymalizacji zasobów w projekcie
- Wreszcie, budżety pomagają lepiej kierować osiągniętymi celami od tamtej pory identyfikuje zbędne wydatki w firmiepomagając coraz bardziej skupiać się na głównym celu projektu.
Ponieważ mamy kontekstualizację tego, czym jest budżet i jakie mają korzyści, możemy wejść w temat Co to jest budżet działu i budżet organizacyjny? Następnie wyjaśnimy każdy z tych rodzajów budżetów.
Co to jest budżet organizacyjny?
Budżet organizacyjny To rodzaj budżetu, który obejmuje całą firmę. Posiada elementy nadwyżki lub deficytu, które są zyskami i / lub stratami. Ten rodzaj budżetu ma szereg celów, z których głównym jest utrzymanie działalności firmy. Ten cel może się różnić gdy mowa o organizacjach non-profit, ponieważ ich celem jest uzyskanie dodatniego przepływu środków pieniężnych.
Ważną częścią celów określonych w budżecie było to, czego się od niego oczekuje; chociaż chcesz zwiększyć sprzedaż lub zmniejszyć wydatki firmy. Po wykonaniu budżetu organizacyjnego opartego na rzeczywistych kosztach; za budżet departamentu, o którym powiemy więcej wkrótce w tym artykule.
Co to jest budżet departamentu?
W przeciwieństwie do budżetu organizacyjnego, budżet departamentu, jak sama nazwa wskazuje, jest zorientowany na budżet dla każdego działu firmy.
I to, że każdy dział to biznes w firmie; Zarządzanymi kosztami zarządza ten rodzaj budżetu, oprócz przepływów pieniężnych, które posiada firma.
Ten typ budżetu ma swoje cele, które różnią się od budżetu organizacyjnego, ponieważ ma inne podejście.
Kiedy różne działy firmy zdążą zrealizować swoje projekty przy mniejszych nakładach, pieniądze zaczną działać i zaczną przynosić korzyści firmie, dla której budżet działu ma główne cele, zmniejszyć budżet i obejść.
Spośród osób odpowiedzialnych za tworzenie budżetu znajduje się dział sprzedaży, który oprócz podania budżetu podaje również budżet sprzedaży, który odpowiada za prognozowanie sprzedaży, zbieranie informacji o trendach występujących na rynku oraz zarządzać planem, który posiada dział sprzedaży.
W niektórych przypadkach może istnieć plik przekroczenie budżetu, które mogą być spowodowane różnymi błędami; albo przez pracę kierownika działu; za niestosowanie budżetu jako miernika działań w projekcie lub nieuwzględnianie go bezpośrednio.
Chociaż istnieją czynniki zewnętrzne, które mogą modyfikować budżet, powinieneś spróbować oblicz go tak, aby był ważny w obliczu możliwych zmian gospodarczych.
Mamy nadzieję, że ten artykuł o tym, czym jest budżet wydziału i budżet organizacyjny, był dla Ciebie przydatny? gdzie wspominamy o każdym z tych rodzajów budżetów. Znajomość korzyści, jakie może to przynieść firmie, czyniąc ją bardziej zorganizowaną