Skip to content

Jak planować strategie makro i mikromarketingowe

13 de marzec de 2021

Główne narzędzie, które wszystko marketingowiec musi obsługiwać to planowanie strategii Aby mieć jasność co do celów i sposobu ich osiągnięcia poprzez różne proponowane strategie.

Planowanie strategii jest niezbędne dla działalności każdej firmy i jej rozwoju, bez planowania strategii firma nie ma kierunku, więc będzie się rozwijać źle.

Planowanie strategii, zwane również planem marketingowym, jest jak arkusz instrukcji, który wskazuje na lepsze sposoby aby Twoja firma osiągnęła swoje cele.

Planowanie strategii można wykonać w formacie wygląd makro, zbierając wszystkie aspekty, które mogą mieć wpływ na firmę w skali globalnej, te aspekty lub czynniki mogą mieć charakter środowiskowy, ekonomiczny, technologiczny i polityczny.

W ten sam sposób odbywa się planowanie strategii na podstawie a mikrośrodowisko, wszystkie te czynniki, które będą miały bezpośredni wpływ na firmę i jej klientów.

Planów marketingowych jest tyle, ile firm na świecie, więc planowanie strategiczne musi nabrać formy spersonalizowane dla najlepszych rezultatów.

Planowanie strategii lub planu marketingowego składa się z 3 faz, którymi są: marketing analityczny, marketing strategiczny i marketing operacyjny, gdzie 4P marketingu.

Pierwsza faza planowania strategii marketingowej

Planowanie strategii jest drogą do sukcesu i rentowności firmy, dlatego musi rozpocząć się od marketingu anatalitycznego, który obejmuje szereg aspekty że musimy wziąć pod uwagę, określić i zbadać, które są:

  1. Analiza wewnętrzna firmy, poznanie i badanie jej wizji, wartości, misji, grupy docelowej, zdolności produkcyjnej, wszystko elementy wewnętrzne aby rozwijać produkt lub usługę.
  2. Analiza społeczno-ekonomiczna i prawna z uwzględnieniem przepisy sektorowe, podobnie jak gospodarka kraju, obowiązują przepisy regulujące działalność prowadzoną przez firmę.
  3. Analiza konsumenci, ilu potencjalnych konsumentów można mieć, jakie mają nawyki konsumpcyjne, jak rozwijają się w branży i nie tylko.
  4. Analiza pliku kompetencja, Te same punkty, które są analizowane wewnętrznie, muszą być analizowane na tle konkurencji, takie jak ich ceny i jak się pozycjonują.

Gdy wszystkie elementy analizy są już gotowe, należy wykonać kwadrant, aby uporządkować informacje pod względem mocnych i słabych stron. W aspekcie mikro słabości i mocne strony firmy, aw ujęciu makro – zagrożenia i szanse.

Drugi etap planowania strategii marketingowej

W drugiej fazie planowania strategii mamy plik Marketing strategicznyNa tym etapie konieczne jest zdefiniowanie, czym jest przewaga konkurencyjna, czym różni się od innych firm.

W ten sam sposób należy określić, który plik docelowi odbiorcy, zaplanuj strategie dotarcia do pożądanych odbiorców, jak dotrzeć do większej liczby osób? Do kogo chcesz dotrzeć?

W tej fazie wreszcie ważne jest, aby pozycjonowanie, Co pozycjonuje firmę? Można to zrobić za pomocą mapy pozycjonowania z dwiema osiami.

Trzecia faza planowania strategii marketingowej

Na koniec, marketing operacyjny jest niezbędny do planowania strategii, jak to jest, Jak wdrożyć plan marketingowy? Jak to zrobić?

Na tym etapie należy wziąć pod uwagę 4 P z marketingu, najpierw produktokreśl, jak to jest, w jaki sposób będzie wytwarzane? Jakie będzie miało cechy? i inne.

osoba tworzy strategie marketingowe z planowaniem

Po drugie, cenamarże i koszty produkcji produktu oraz cenę sprzedaży dla odbiorców publicznych. Po trzecie, punkt sprzedaży, przeanalizuj kanały dystrybucji, które są lepsze? Jakie mają koszty?

Na ostatnim i czwartym miejscu Awans, Jak się zareklamować, żeby rozreklamować produkt? Jak dotrzeć do grupy docelowej? Czy marketing cyfrowy to dobra opcja?

Z każdą z tych sekcji będzie można wykonać „Plan początkowy” Pozwoli to jasno określić, jakie kroki należy podjąć, aby były właściwe i odpowiednie dla firmy.

dołącz do naszego kanału telegram