Jednostkowa Marża Wkładu to pozostała kwota ręcznej lub zarezerwowanej gotówki na rachunku bankowym firmy lub firmy, która jest utrzymywana po honorowaniu zobowiązań biznesowych, pracodawców lub usług. Oznacza to, że jednostkowa marża na aport reprezentuje zyski, które firma uzyskuje po osiągnięciu celów dotyczących sprzedaży wyprodukowanych elementów.
Należy pamiętać, że każda firma krajowa czy ponadnarodowa musi inwestować w surowiec oferowanych i planowanych do wytworzenia produktów. Podobnie należy przeprowadzić dogłębne kontrole, które elementy powinny mieć pierwszeństwo w procesach produkcyjnych, aby uzyskać jak największe korzyści dla firmy.
W ten sposób jednostkowa marża za wkład zapewnia ogólny lub szczegółowy widok , w zależności od rodzaju dokonywanej marży za wkład, na gospodarkę firmy. Aby przywódcy tego samego zdołali ustanowić odpowiednie zarządzanie zyskami lub stratami.
Z tego powodu pokażemy Ci, w jaki sposób możesz obliczyć różne rodzaje marży składkowej dla każdego aspektu Twojej firmy, abyś mógł czerpać korzyści z zarządzania tymi informacjami.
Jaka jest formuła obliczania jednostkowej marży na pokrycie?
Obliczenie jednostkowej marży za udział jest niezwykle przydatne do określenia, jaki jest konkretny udział lub zysk uzyskany przez konkretny produkt, w którym przeprowadza się tę kalkulację. Wzór na wyliczenie marży składkowej na jednostkę opiera się na prostym równaniu, które pozwala na prawidłową interpretację i zastąpienie jej zmiennych składowych bez większych niedogodności. Następnie:
MCU = PU – CU
Gdzie: MCU oznacza marżę wkładu na jednostkę, PU odnosi się do ceny, a CU do kosztu zmiennego na jednostkę konkretnego produktu, dla którego dokonywane jest obliczenie.
Marża kontrybucyjna jest więc wynikiem różnicy między tymi dwoma ostatnimi terminami. To znaczy: jednostkowa cena sprzedaży pomniejszona o jednostkowy koszt zmienny, a jej wartość określi , ile dany produkt wnosi do firmy.
Jak wykonuje się obliczenia
Aby obliczyć marżę wkładu na jednostkę, należy wcześniej zdefiniować, które z zobowiązań lub kosztów pokrywanych przez firmę można uznać za stałe lub zmienne . Abyś mógł poznać wartość, jaką będzie miał zmienny koszt produktu, który prześlesz do badania.
Na te elementy składają się wydatki, które zależą bezpośrednio od firmy, ale nie różnią się w zależności od konkretnego produktu . Należą do nich np. wpłaty do skarbu państwa, uchylone płatności za dzierżawę ziemi i maszyn, usługi publiczne i zadania pracownicze, takie jak odpisy od wynagrodzeń i potrącenia pracodawcy.
Te inwestycje przyniosą firmie różne, bardzo praktyczne możliwości. Jednym z nich będą zyski, które pokażą, który z oferowanych produktów cieszył się największym zainteresowaniem i która linia produkcyjna jest bardziej satysfakcjonująca. A także korzyści, które będą odpowiadać personelowi.
Z drugiej strony, koszty zmienne będą miały korekty w jednostkowej marży za udział w oparciu o zmianę stawki zakupu surowca oraz zmiany stawek taryf, które mają być płacone za transport każdego konkretnego produktu.
Bezpośrednie działania, które każda firma lub konsorcjum ma na celu, świadcząc usługę lub sprzedając produkt, polegają na tym, aby użytkownik zawsze czuł korzyść. Gdy firma przyjmie ten punkt jako swój główny początek, sprzedaż przyniesie stałe zyski. Będzie to odzwierciedlone w wartości uzyskanej na koniec naliczania marży składki na jednostkę.
Wreszcie, gdy już zidentyfikujesz koszty zmienne generowane przez sprzedaż produktu, którego jednostkową marżę wkładu chcesz poznać, będziesz musiał jedynie zastąpić zmienne z poprzedniej formuły wartościami, którymi zarządzasz w odniesieniu do swojej firmy .
Na przykład firma wirtualna sprzedaje produkt za cenę 90 euro w jednostce; Ten produkt miał zmienny koszt jednostkowy wynoszący 20 euro. Zatem podstawiając te wartości do równania marży jednostkowej, otrzymujemy:
MCU = 90€ – 20€
MCU = 70€
W ten sposób można obliczyć jednostkową marżę wkładu danego produktu, aby poznać zysk generowany przez jego produkcję w firmie.
Kroki, aby obliczyć jednopoziomową marżę na wkład jednostkowy
Ten rodzaj marży kontrybucyjnej dostarcza firmie informacji o ogólnej rentowności, jaką utrzymuje . Zatem wynik obliczenia jednostkowej marży na pokrycie jednego poziomu oznacza, jak opłacalna była sprzedaż, a wręcz przeciwnie, ile strat poniosła firma. Interpretacja ta podlega porównaniu pomiędzy wartością wynikającą z marży amortyzacyjnej a wartością odpowiadającą kosztowi stałemu.
Jeżeli marża na aport jest większa niż koszt stały, firma osiąga zysk na swojej produkcji. Gdy wartość kosztu stałego jest równa marży na aport, przedsiębiorstwo nie generuje strat ani zysków podczas produkcji. Wreszcie, gdy marża na aport ma niższą wartość niż koszty stałe, okazuje się, że produkcja przynosi firmie straty.
Wartość jednostkowej marży na pojedynczy poziom pozwala na łatwe obserwowanie tego porównania i wynika z odjęcia między kosztami stałymi a wynikiem sumy narzutu na każdą jednostkę, która ma być analizowana. Nie ma różnicy między kosztami stałymi każdego konkretnego produktu , ponieważ reprezentują one tę samą wartość dla obu elementów.
Wzór na uzyskanie jednopoziomowej marży na pokrycie składek można łatwo wyrazić za pomocą następującego równania :
Jednowarstwowa jednostka MCU = Łączna jednostka MCU — koszty stałe
Na przykład wracając do poprzedniego przypadku , w którym produkt A miał cenę 90 euro i zmienny koszt na jednostkę 20 euro, co skutkowało jednostkową marżą wkładu w wysokości 70 euro; Teraz produkt B ma cenę 100 euro i zmienny koszt jednostkowy 25 euro, co daje jednostkową marżę w wysokości 75 euro.
Aby uzyskać łączną marżę na pokrycie, wystarczy dodać obie jednostkowe marże na pokrycie kosztów , co daje 145 EUR. Jeżeli np. koszty stałe mają wartość 28 euro, to odejmując je od powstałej marży na pokrycie, znana jest wartość marży na pojedynczy poziom. Następnie:
Jednopoziomowy MCU = 145 € – 28 €
Jednopoziomowy MCU = 117 €
W ten sposób, wykonując te kroki z uwzględnieniem konkretnych wartości Twojej firmy , będziesz mógł z powodzeniem obliczyć marżę składkową jednego poziomu.
Jak obliczyć wielopoziomową marżę składkową
Poznanie wartości, jaką może przedstawiać wielopoziomowa marża na pokrycie, ma zasadniczo na celu możliwie najdokładniejsze określenie, na ile opłacalne są w szczególności produkty poddane tej analizie.
W przeciwieństwie do jednopoziomowej marży atrybucyjnej, wielopoziomowa marża kontrybucyjna przypisuje każdemu konkretnemu produktowi stały koszt , jaki może mieć sprzedaż i wytworzenie danego elementu, rozdzielając te koszty na kilka określonych poziomów.
Teraz, aby konkretnie obliczyć wielopoziomową marżę kontrybucyjną, musisz podzielić produkcję swojej firmy na działy . Musisz opierać się na konkretnych elementach, które generuje każdy dział oraz na konkretnych kosztach każdego z nich.
Aby rozpocząć, w taki sam sposób, w jaki wykonujesz kalkulację marży składkowej dla jednego poziomu, należy uzyskać konkretną wartość jednostkowej marży składkowej każdego produktu danego działu, a następnie dodać te wartości, aby uzyskać składkę margines wydziału ; i ostatecznie marża kontrybucyjna firmy.
W poprzednim przypadku wydział I przyznał jednostkową marżę wkładu w wysokości 70 euro na swój produkt A i 75 euro na swój produkt B. Obecnie wydział II wytwarza produkt C , którego jednostkowa marża wkładu daje 80 euro i produkt D, którego jednostkowa marża na pokrycie kosztów wynosi 69 EUR.
Teraz musisz odjąć koszty stałe, które każdy konkretny produkt generuje podczas jego produkcji, aby otrzymać marżę kontrybucyjną II dla każdego konkretnego produktu.
Na przykład, jeśli stały koszt produktu A, B, C i D wynosi odpowiednio 16, 12, 13 i 15 euro; Odejmując tę wartość od jednostkowej marży wkładu odpowiadającej każdemu produktowi, jednostkowa marża wkładu II dla każdego produktu dałaby odpowiednio 54 euro, 63 euro, 67 euro i 54 euro.
Aby otrzymać marżę udziału każdego działu, wystarczy dodać wartości jednostkowej marży udziału II produktów odpowiadających poszczególnym działom.
W tym przypadku suma marży kontrybucyjnej II produktu A (54 euro) i produktu B (63 euro) daje wartość 117 euro dla marży kontrybucyjnej II działu I. Ze swojej strony dział II otrzymuje marżę kontrybucyjną II 121 EUR wynikający z sumy marży na pokrycie II produktu C (67 EUR) i produktu D (54 EUR).
Suma marż kontrybucyjnych II każdego działu daje marżę kontrybucyjną II firmy w ogóle. W tym przykładzie marża kontrybucyjna firmy ma wartość 238 euro.
Od określonej wartości marży atrybucyjnej II dla każdego działu należy odjąć koszt stały każdego z nich, w szczególności aby otrzymać wartość marży atrybucyjnej III dla każdego działu produkcyjnego. Zakładając zatem, że koszt stały działu I wynosi 21 euro, a koszt stały działu II to 19 euro, odejmując go od marży składkowej II każdego działu, otrzymujemy marżę składkową III wynoszącą 96 euro dla działu I. oraz 102 € dla działu II.
Będziesz musiał dodać wartości marży atrybucyjnej III każdego działu, aby uzyskać wartość wspomnianej marży atrybucyjnej dla firmy w ogóle. W tym przypadku daje to marżę na pokrycie III w wysokości 198 EUR.
Aby dokończyć obliczanie wielopoziomowej marży kontrybucyjnej firmy, będziesz musiał odjąć wartość stałego kosztu firmy od marży kontrybucyjnej III firmy . W ten sposób uzyskasz zyski generowane przez produkcję firmy. W poprzednim przypadku przy założeniu, że koszt stały spółki wynosi 33 euro, odejmując go od marży kontrybucyjnej III spółki, wynik operacyjny wynosi 165 euro.
W ten sposób niezwykle ważne jest, abyś odpowiednio zarządzał znaczeniem i różnicą pomiędzy kosztami stałymi wynikającymi z różnych aspektów produkcji Twojej firmy. Abyś wiedział, gdzie należy uwzględnić każdy z nich podczas obliczania wielopoziomowej marży składkowej Twojej firmy.
Koszty stałe produktu
Zdarzają się przypadki, w których można przypisać konkretnemu elementowi, czy to produktowi, czy usłudze, wydatek, który powstał, aby osiągnąć jego produkcję . Na przykład koszt naprawy maszyny, która jest używana do konkretnej produkcji produktu.
Koszty stałe działu
W tym przypadku wydatek, który firma musi pokryć, nie zależy od produkcji, którą miała w danym okresie. Oznacza to, że koszt pochodzi z konkretnego elementu firmy , czy jest to opłata za wynajem instrumentów i maszyn, czy też opłata za wynajem gruntu, na którym znajduje się firma.
Koszty stałe firmy
Koszty stałe firmy obejmują koszty ogólne, których nie można zatem przypisać wyłącznie do produktu lub obszaru produkcyjnego. W tym przypadku jako przykład można podać wynagrodzenie pracowników i administratorów firmy.
Jaka jest względna marża na pokrycie i jak jest obliczana? – Formuła
Względna marża wkładu obejmuje obiektywne porównanie między marżą wkładu na jednostkę określonego elementu, który produkuje firma, a współczynnikiem przeciążenia, który ten element przyjmuje. Ten czynnik przeciążenia może odnosić się do szacowanego czasu potrzebnego na kulminację produkcji w wytworzeniu określonego elementu, a także do popytu na konkretnie rynku.
Ta marża wkładu jest zaletą, aby wiedzieć, jak ograniczone są możliwości produkcyjne firmy i wiedzieć, na które produkty należy położyć nacisk, aby zoptymalizować produkcję, a tym samym korzyści firmy.
W ten sposób elementami, które osiągną wyższą względną wartość marży wkładu będą te, które przyniosą większe korzyści przy niższych kosztach produkcji . Wzór na obliczenie względnej marży składki to:
Względna marża kontrybucyjna = marża kontrybucyjna na jednostkę / współczynnik przeciążenia na jednostkę.
Na przykład, pewien Produkt A ma jednostkową marżę wkładu w wysokości 80 euro, a jego produkcja wymaga szacowanego czasu jednej godziny. Z drugiej strony Produkt B zachowuje jednostkową marżę wkładu w wysokości 50 euro, jednak czas produkcji tego produktu przy użyciu tego samego systemu produkcyjnego wynosi 40 minut. Teraz podstawiamy odpowiednie wartości do wzoru, aby ocenić względną marżę wkładu każdego produktu.
- Produkt Względna marża wkładu
Względna marża na pokrycie kosztów = 80 EUR / 1h = 80 EUR / h
- Względna marża wkładu produktu B
Względna marża składki = 50 EUR / 0,4 h = 125 EUR / h
W ten sposób można wywnioskować, że względna marża wkładu produktu B jest wyższa niż wartość, którą zapewnia produkt A. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistych scenariuszach rozważna jest również ocena innych czynników, które również wpływają na sprzedaż produktu , np. który z elementów ma większe zapotrzebowanie na rynku lub który ma niższy stały koszt produkcji.
Marża składki w procentach: Co to jest i jak ją obliczyć?
Marża kontrybucyjna w procentach to wartość, która służy do porównania całkowitej marży kontrybucyjnej firmy lub firmy ze sprzedażą w niej występującą. Ten sposób, w jaki można docenić marżę wkładu, jest często wykorzystywany do sprawdzenia, czy firma podejmuje odpowiednie decyzje dotyczące zarządzania przychodami i kosztami produkcji .
Aby obliczyć marżę składkową w procentach, stosuje się prostą formułę, w której wykorzystuje się również wartości netto przychodów generowanych przez firmę oraz koszty zmienne, które one generowały. Można go więc sprowadzić do następującego wyrażenia:
Procent MC = ((P – CV) / P) * 100%
Gdzie P odnosi się do dochodu generowanego przez sprzedaż produktu, a CV do kosztu zmiennego generowanego przez produkt podczas jego produkcji.
Na przykład, jeśli pewna produkcja przyniosła ze sobą dochód w wysokości 300 euro i koszty zmienne 20 euro, marża kontrybucyjna daje wartość 180 euro. Teraz, aby poznać proporcję marży na pokrycie, należy tę wartość podzielić przez uzyskane dochody . Następnie:
Procent marży na składki = (180 EUR / 300 EUR) * 100% = 0,6 * 100 = 60%
Interpretacja procentowej marży na pokrycie uzależniona jest od jej określonej wartości. Niska procentowa marża na wkład może wskazywać, że nie osiąga się wystarczającego zysku, aby pokryć koszty poniesione podczas produkcji określonego produktu. Dlatego konieczne jest podjęcie rozważnych decyzji o obniżeniu kosztów związanych z produkcją i podwyższeniu procentowych marż składkowych.
Niektóre zalety i wady obliczania jednostkowej marży składki
Największą korzyścią, jaką może przynieść firmie kalkulacja marży atrybucyjnej, jest szybkie oszacowanie, ile wkładu lub korzyści generuje dla firmy określona produkcja produktu lub szereg jego jednostek. Aby wyniki kalkulacji były dostosowane do procesów produkcyjnych i sprzedażowych w firmie.
Dlatego niezwykle przydatne jest ustalenie, czy firma ponosi straty lub zyski, w szczególności w związku z produkcją swoich elementów. Tego typu porównania są doceniane bardziej obiektywnie dzięki narzędziom takim jak arkusz kalkulacyjny lub arkusz kalkulacyjny. Podobnie, pozwala liderowi firmy zastanowić się, jakie środki należy podjąć, aby firma uzyskała większe korzyści w zakresie wzrostu i ekspansji.
Z drugiej strony, ponieważ marża za wkład jednostkowy wykorzystuje stałe dane, które nie podlegają pewnym istotnym aspektom rzeczywistych scenariuszy, główną wadą obliczania marży za wkład jednostkowy nie jest samo wykonanie operacji, ale dokładność danych. być używanym
Ponieważ jeśli niektóre wartości odnoszące się do kosztów stałych lub zmiennych nie są rzeczywistymi, to wynik badania marży składki nie będzie prawdziwy .
Stąd tak ważne jest zarządzanie rzeczywistymi wartościami, które dokładnie aproksymują te, które występują podczas produkcji elementów firmy. Tak, aby badanie marży wkładu pozwalało na przeprowadzenie planu działania i administracji, który prowadzi firmę do realizacji celów postawionych w celu uzyskania jak największych korzyści przy możliwie najniższych kosztach.