
Excel to jedno z najpopularniejszych narzędzi używanych przez wielu profesjonalistów; firmy, instytucje edukacyjne, szpitale i osoby fizyczne Używają go do wykonywania obliczeń księgowych, zbierania danych, analizy statystycznej, planowania i harmonogramowania. Możesz pobrać Microsoft Excel i skorzystać z bardzo przydatnego programu do wielu zadań.
Jakie są wymagania dotyczące tworzenia dynamicznej tablicy z redukcją elementów w programie Excel?
Wśród oferowanych korzyści Excel tworzy dynamiczną tablicę. Służy do zwracania wartości do sąsiednich komórek spowodowanych przepełnieniem. Dzieje się tak, gdy formuła zwróciła wiele wartości, które zostały umieszczone w sąsiednich komórkach. Aby zredukować elementy, Excel oferuje kilka formuł, które pomogą Ci je zredukować i wydajniej zorganizować dane.
Jakich formuł należy użyć, aby utworzyć tablicę dynamiczną w arkuszu kalkulacyjnym Excel?
Aktualne wersje programu Excel do tworzenia tablicy dynamicznej określają, czy istnieje możliwość zwrócenia wielu wartości. W poprzednich wersjach była nazywana starszą formułą CSE i zwracała tylko jedną wartość, nie można było zmienić jej rozmiaru i nie miała granicy rozlania.
Polecamy na udostępniać arkusze kalkulacyjne, użytkownicy mają te same cechy rozpoznawania dynamicznego. Pierwszym krokiem jest użycie dynamicznego narzędzia do sprawdzania zgodności formuł tablicowych. Dynamiczne formuły macierzowe są bardzo przydatne, gdy korzystamy z tabeli danych z dwiema zmiennymi i musimy zredukować pozycje, aby ułatwić ich analizę.
Za pomocą formuły „C2:C11*D2:D11”
Posługiwać się formuły tablicowe w arkuszu kalkulacyjnym Excel Ułatwi Ci to obsługę. Głównie dają dostęp do wykonywania obliczeń na kolumnach i wierszach jednocześnie. Na przykład możesz umieścić dynamiczne formuły tablicowe w jednym zakresie komórek i uzyskać sumy częściowe w innym zakresie kolumn. W przypadku formuły „C2:C11*D2:D11” można ją zastosować do obliczenia sumy danych w trzech kolumnach i połączenia wyników.
Załóżmy, że masz dane dotyczące 5 pracowników, którzy sprzedali dwa różne rodzaje produktów w różnych cenach. Opróżnij te dane w arkuszu Excel i wpisz formułę „=SUM(C2:C11*D2:D11)”, a program Excel obliczy sumę końcową. Aby uzyskać sumę końcową dla każdego produktu, wybierz zakres komórek dwóch produktów i wpisz „= C2:C11*D2:D11” i naciśnij „ctrl+shift+enter”. Aby uzyskać łączną sumę wszystkich typów sprzedaży „=SUM(C2:C11*D2:D11)” i naciśnij „ctrl+shift+enter”.
Używając formuły „=KOLEJNOŚĆ(D2:D11,1,-1)”
Jest formuła nadaje się do przepełnienia danych. Jeśli użyjesz formuły „=SORT(D2:D11,1,-1)” do posortowania tablicy w kolejności malejącej, dane zostaną zwrócone do tablicy o wysokości 10 wierszy. Po prostu skopiuj formułę, a automatycznie przepełni się ona do komórki F11. Potwierdzenie formuły przez naciśnięcie klawisza Enter dostosuje rozmiar zakresu i dynamicznie umieści dane w tej komórce.
Przepełnione formuły tablicowe nie są kompatybilne z własnymi tabelami więc będziesz musiał zaprojektować tabelę przestawną z zakresem dynamicznym w programie Excel. To narzędzie daje możliwość podsumowania, analizy i porównania trendów i wzorców w Twoich danych. Możesz go utworzyć, wykonując następujące kroki:
- Otwórz arkusz Excela z już opróżnionymi danymi.
- Wybierz komórkę i kliknij zakładkę „wstaw”.
- Kliknij tabelę przestawną.
- W „Utwórz tabelę przestawną” naciśnij Zaakceptuj.
- Zostanie utworzony kolejny arkusz kalkulacyjny.
- Wyświetla „Listę pól tabeli przestawnej”.
- Zaznacz pole, aby dodać je do raportu, a zostaną odzwierciedlone w arkuszu.
- Dzięki wymianie danych: etykiet wierszy, kolumn, wartości i filtrów raportów tabela uporządkuje Twoje dane.
Jak wygląda proces tworzenia tablicy dynamicznej z redukcją elementów w programie Excel?
Pierwszym krokiem w organizowaniu i przeglądaniu zestawu danych do analizy statystycznej jest zrzucenie go do arkusza kalkulacyjnego Excel. Tablica dynamiczna pomoże Ci uzyskać do nich dostęp szybko.
Jako przykład weźmy zainteresowanie obserwacją zależności czterech zmiennych, takich jak wiek, stan konta bankowego, stopień naukowy i stan cywilny. Pierwsze dwie dane są liczbowo reprezentowane przez ilości, kolejne to kategorie reprezentowane przez 1 liczbę, która odpowiada komentarzowi (1 dla małżeństwa, 2 dla osoby samotnej i 3 dla rozwiedzionej).
Po opróżnieniu wszystkich tych informacji możesz użyj narzędzia do sprawdzania poprawności danych aby wygenerować listę wartości zmniejszającą liczbę pozycji za pomocą formuł „=ZAMÓW(D2:D11,1;-1 lub C2:C11*D2:D1. Dzięki nim na podstawie przepełnienia danych można osiągnąć redukcja możliwych odpowiedzi redukowanie ich w zorganizowany sposób bez niepotrzebnego ich powtarzania.
Jak sprawdzić, czy macierz, którą utworzyłeś w Excelu, została wykonana poprawnie?
Jednym ze sposobów sprawdzenia, czy macierz została wykonana poprawnie, jest sprawdzenie danych w arkuszu Excel za pomocą funkcji CONSULTAV. W razie wątpliwości użyj tej funkcji do wyszukiwania danych w pionie. Aby przeprowadzić wyszukiwanie, musisz znać podstawową wartość.
Ta wartość może odnosić się do dokładnej kategorii wyszukiwania lub być połączona z komórką, która ją zawiera. Innym argumentem do użycia tej funkcji jest zakres kolumny, w której chcesz zobaczyć wynik. Jeśli te pasują, jest to dowód na to, że poprawnie wykonałeś swoją matrycę.