Skip to content

Jak utworzyć automatyczny licznik w arkuszach Excela — kontroluj tabele obliczeniowe

25 de luty de 2022

Jeśli chodzi o tworzenie tabel ewidencji i formularzy, prowadzenie listy liczeń, wydatków, obliczeń procentowych, średnich, sprawozdań finansowych i innych, najlepszym arkuszem kalkulacyjnym do tych zadań jest Microsoft Excel. Program bardzo znany wszystkim osobom z branży pracy, finansów i gospodarki oraz edukacji.

Możesz pobrać Excel z jego oficjalnej strony internetowej lub skorzystać z wersji online lub, jeśli chcesz, kupić dysk cyfrowy, aby zainstalować cały pakiet Microsoft Office, jest nawet wersja mobilna. W tym artykule nauczymy Cię o fnamaszczenie do tworzenia automatycznych liczników.

Jak wykorzystać MAKRA do tworzenia automatycznych liczników?

ten makra w połączeniu z VBA o Visual Basic Excela, to najpotężniejsze narzędzia programu Excel, w których za pomocą kodów możemy zaprogramować określone funkcje do wykonywania określonych czynności. O ile przy normalnych formułach będziemy w stanie obliczyć sumę VAT i sumę częściową, o tyle za pomocą makr i VBA będziemy mogli ulepszyć tę funkcję, jeśli zechcemy.

Liczniki automatyczne, jeśli tego chcemy, będziemy musieli to zrobić za pomocą kodów i zaprogramować odpowiednie makro. Aby to zrobić, otwieramy nasz arkusz kalkulacyjny tak jak zwykle, a następnie klikamy „Zapisz jako” i tam wybieramy ścieżkę i co najważniejsze rodzaj arkusza kalkulacyjnego, którym będzie „skoroszyt Excela z obsługą makr”, którego rozszerzeniem będzie .xlsm.

Ponownie otwieramy nowo zapisaną pracę, a także otwieramyfunkcja Excel Visual Basic co odbywa się za pomocą skrótu klawiaturowego Alt + F11. W nowym oknie wprowadzimy następujący kod:

  • PrivateSubWorkbook_Open()
  • response = MsgBox(„Czy chcesz autoinkrementować?”, vbYesNo)
  • Jeśli odpowiedź = vbTak Wtedy Zakres(„B9”).Wartość = Zakres(„B9”).Wartość + 1 Koniec Jeżeli
  • ThisWorkbook.Zapisz
  • Napis końcowy

wpisywanie programu Excel

W jaki sposób można utworzyć kolektor danych w arkuszach kalkulacyjnych?

W przypadku, gdy chcemy, aby lista była na przykład zestawieniem wyników finansowych, dla których będziemy zawsze wprowadzać nowe dane i aktualizować, można to zrobić również za pomocą makr i VBA. Chociaż ten akumulator można zrobić ręcznie, prawda jest taka, że ​​zajęłoby to zbyt dużo czasu i najlepiej zrobić to jednym kliknięciem.

W zasadzie robimy to samo, co w poprzedniej sekcji, przed wprowadzeniem kodu, który oczywiście będzie inny. Zapisujemy nasz arkusz kalkulacyjny z obsługą makr, otwieramy go ponownie i naciśnij odpowiedni skrót klawiaturowy aby otworzyć Excel VBA, przed wprowadzeniem kodu w arkuszu kalkulacyjnym, przejdź do utworzenia przycisku o wybranym stylu, kiedy to zrobisz teraz, wprowadzimy następujące programowanie:

Wstawka podrzędna () Kryteria (imię, nazwisko, numer konta itp.) = Zakres(„”) . Kryterium wartości 2 (Imię, Nazwisko, Numer konta itp.) = Zakres („”) . Kryterium wartości 3 (Imię, Nazwisko, Numer konta itp.) = Zakres („”) . Arkusze wartości („TEST”) . Wybierz wiersze („6:6”). Wybierz zaznaczenie.Wstaw przesunięcie := xlDown Range („”) = Zakres kryteriów („”) = Kryterium End Sub

Po wprowadzeniu kodu przejdź do zapisania zmian, a przycisk powinien być już włączony dla wprowadź nowe dane i gromadzą je jeden po drugim, bez zastępowania.

Jak skonstruować automatyczny licznik dni w Microsoft Excel?

Kod do użycia w tym przypadku będzie taki sam, jak ten, o którym wspomnieliśmy w pierwszej części tego artykułu, modyfikując niektóre rzeczy, ponieważ ten, który podaliśmy, zapyta Cię, czy chcesz inkrementować, czy nie, więc w rzeczywistości byłby to kod licznik półautomatyczny ; zamiast tego można go zautomatyzować, aby za każdym razem, gdy codziennie przechodzisz do arkusza kalkulacyjnego, licznik jest aktualizowany bez monitu.

Przede wszystkim musisz stworzyć swój licznik zgodnie ze swoim stylem i zgodnie z tym, jak chcesz, pamiętaj, że możesz nawet przenosić kolumny w programie Excel, aby lepiej je uporządkować. Kiedy wykonałeś już całą sekcję estetyczną, teraz zapisz swój arkusz kalkulacyjny z rozszerzeniem .xlsm, tj. z obsługą makr; następnie ponownie otwórz zadanie i naciśnij Alt + F11, aby włączyć VBA i wprowadź następujący kod:

  • PrivateSubWorkbook_Open()
  • Range(„B9”).Value = Range(„B9”).Value + 1 ThisWorkbook.Save
  • Napis końcowy

Co zrobić, aby utworzyć licznik słów w tabelach Excela?

A licznik słów nie wymaga użycia kodów jak w poprzednich przykładach, wystarczy użyć do tego 3 formuł, które są =DŁUGOŚĆ(Komórka), =SUBSTITUTE(Komórka; „”; „”), =DŁUGOŚĆ(Komórka). Możesz użyć tego osobno lub, jeśli chcesz, użyj trzech połączonych, aby skrócić pracę i w tej samej komórce, aby uniknąć utraty organizacji, pozostawiając coś takiego: =LONG(SPACE(A1))-LONG(SUBSTITUTE(SPACE() A1);” „;”))+1

tworzyć faktury z kolejnymi numerami w excelu

Co należy zrobić, aby tworzyć faktury z kolejnymi numerami w Excelu?

W tym przypadku możemy użyć tego samego kodu podanego w sekcji licznika danych i dodatkowo użyć formuły =MAX, którą wprowadzimy w dowolnym polu naszego arkusza kalkulacyjnego, tej formuły za każdym razem, gdy wprowadzamy nowe dane do naszej faktury, formuła wygeneruje kolejny unikalny kod dla każdej nowej danych.

dołącz do naszego kanału telegram