Skip to content

Jak tworzyć realistyczne tekstury z tworzywa sztucznego w Cinema 4D (C4D) – pełny samouczek

13 de marzec de 2021

w przoduje w renderowaniu Znajdziemy Cinema 4D, wyspecjalizowane oprogramowanie do tego typu prac, które przy niewielkiej liczbie narzędzi i prostym sposobie ich użycia umożliwia tworzenie realistycznych obrazów i tekstur z tworzywa sztucznego przy niewielkim nakładzie czasu i grze między kolorami.

Jeśli chcesz wiedzieć, o co chodzi w renderowaniu i jak tworzyć realistyczne tekstury z tworzywa sztucznego Cinema 4D (C4D)Możesz kontynuować czytanie tego artykułu, w którym wyjaśniamy w podstawowy sposób sposoby używania różnych narzędzi do generowania tych tekstur.

Co to jest Cinema 4D (C4D) i renderowanie?

Cinema 4D lub C4D można zdefiniować jako aplikację do projektowania, która na to pozwala animowanie i tworzenie grafiki do różnych celów. Został stworzony przez niemiecką firmę (Maxon) i służył tylko do systemu Commodore Amiga, ale później został wyeksportowany do klasyków, mogąc być częścią większości wersji Windows i MacOS.

Charakteryzuje się bardzo prostą aplikacją do nauki obsługi, a także posiadaniem narzędzi, które pozwalają na korzystanie z duża szybkość renderowania. Można również podkreślić, że ma łatwy w obsłudze interfejs, a inną charakterystyczną cechą jest jego duża wszechstronność i narzędzia do tworzenia modeli 2D i 3D.

Jednak w rzeczywistości najbardziej niezwykłą funkcją jest renderowanie, czyli możliwość renderowania renderowania w ciągu kilku sekund dla użytkownika. Obiekty można tworzyć w różnych płaszczyznach, wektoryzuj je a także uczynić z nich obrazy obiektów z fakturą plastiku tak realistycznymi, że w profesjonalny sposób wygląda jak fotografia lustrzanką.

Czym są tekstury plastiku w Cinema 4D (C4D)?

Aby zrozumieć, co realistyczna plastikowa tekstura, po pierwsze, musimy bardzo jasno określić pojęcie tekstury jako takiej i do czego się ona odnosi w dziedzinie sztuki.

W tym sensie teksturę można zdefiniować jako zewnętrzny wygląd fizyczny dowolnego przedmiotu; Należy zauważyć, że w sztuce termin ten jest często używany, zwłaszcza w obraz.

Tekstura może mieć różne typy w zależności od głównych cech jej powierzchni. Podobnie może wtedy pojawić się tekstura szorstki, gładki, gładki, a nawet szorstki. Ten niuans jest kluczowym elementem sztuk plastycznych.

Otóż, czym jest faktura plastyczna w programie do projektowania, takim jak Cinema 4D, to drugie pytanie; Możemy z łatwością odpowiedzieć na to pytanie za pomocą tego, co zostało już wyjaśnione w poprzedniej sekcji.

Stąd a plastikowa tekstura w C4D Jest to obraz, który został wykonany lub opracowany w tym samym programie lub na zewnętrznym wobec niego nośniku, który jest przetwarzany w procesie, w którym uzyskuje którąkolwiek z wyżej wymienionych cech, to znaczy uzyskuje teksturę, którą można szorstki lub gładki i gładki lub szorstki. Ta ostatnia zależy od tego, który proces wybierze użytkownik.

Kroki, aby stworzyć realistyczne tekstury plastiku w Cinema 4D (C4D)?

W procesie tworzenia tekstur plastikowych, które wyglądają realistycznie w Cinema 4D, ważne jest, aby znać powyższe koncepcje, takie jak wykonanie co jest procesem, który możesz wykonać z innymi programami, a tym samym kontynuować naukę danego programu.

Najpierw weźmy obraz lub modulowany z dobrym oświetleniem, najlepiej w formacie 3D, a udostępnimy go w naszym arkusz roboczy.

realistyczne tekstury kinowe c4d

Później przejdziemy do narzędzia renderującego, które znajduje się na górnym pasku w centralnej pozycji i uzyskamy w ciągu kilku sekund efekt wspomnianego procesu, teraz będąc w stanie obserwować realistyczny obrazi może wydawać się (tekstura) nieco matowa, jak tynk.

Następnym krokiem jest dwukrotne kliknięcie dolnego paska, na którym tworzony jest nowy obiekt. Do tego trochę włożymy cechy, takie jak odblaskowe, następnie klikniemy usuń, a obiekt zniknie; Powodem tego jest możliwość nadania wspomnianemu obiektowi odblaskowego wyglądu za pomocą narzędzia „Dodaj” – GGX, które tam znajdziemy.

Ten ostatni obiekt przepuścimy przez opcję Layer Fresnel, a następnie przez Dielectric. Na koniec umieścimy obiekt pomiędzy wyrenderowanymi modelami i tam zauważymy zmianę tekstury który już jest realistyczny. Stamtąd możesz bawić się kolorami, które chcesz na nim umieścić.

dołącz do naszego kanału telegram