Skip to content

Jak krok po kroku utworzyć lub utworzyć schemat organizacyjny w OpenOffice

5 de marzec de 2021

Apache OpenOffice jest prawdopodobnie jednym z najlepszych darmowych programów pakiet biurowy który obecnie istnieje na rynku, ponieważ posiada bardzo zróżnicowaną liczbę narzędzi, które pozwalają użytkownikowi na tworzenie wysokiej jakości pracy, bardzo na tym samym poziomie, co płatne pakiety uznane w świecie informatyki.

Możliwości tworzenia z OpenOffice są ograniczone jedynie twoją wyobraźnią lub potrzebami, w zależności od tego, do czego używasz tego oprogramowania. Na przykład Twój edytor tekstu OpenOffice Writer, ma słownik, moduł sprawdzania pisowni i gramatyki; umożliwia również eksport do formatów tekstowych, takich jak PDF i XHTML

Te ostatnie funkcje, bez konieczności stosowania dodatkowych programów, jak inny z elementów składających się na to, OpenOffice Calc, jego potężna książka z arkuszami kalkulacyjnymi, która ma możliwość zarządzania do 1024 kolumnami informacji, tworzenia tabel i tworzenia oszałamiającej grafiki.

Następnie jest OpenOffice Impress, jego program do prezentacji wizualnych, udostępniający różne efekty obrotu, przejścia, a także efekty specjalne ruchu. I wreszcie, mamy OpenOffice Draw, narzędzie do rysowania grafiki z obsługą bitmap i obrazów wektorowych.

Wśród najbardziej wyróżniających się cech tej aplikacji jest to, że daje nam narzędzia perspektywiczne, cieniowanie i możliwość dodawania tekstu na górze obrazu, a także łatwe tworzenie schematów blokowych i schematów organizacyjnych, co czyni ją wyjątkową aplikacją do atrakcyjnych wizualnie i uporządkowanych praca.

Warto uratować zdolność OpenOffice do działania schematy organizacyjne w dwóch jej składnikach, Pisarz i rysuj. Schemat organizacyjny to graficzne przedstawienie sposobu, w jaki została utworzona firma, spółdzielnia, szkoła lub dowolna organizacja non-profit.

Funkcją schematów organizacyjnych jest informowanie nowych pracowników, jak powinien przebiegać proces przy ubieganiu się o zezwolenie, z kim się skontaktować w przypadku pytania, które działy są na równi, a co za tym idzie, jak są one utworzone; służy również do analiza organizacyjna, ponieważ umożliwia wykrywanie usterek strukturalnych, pokazując, jak każdy dział jest ze sobą powiązany.

Schemat organizacyjny w programie Writer

Pobierz program Writer i otwórz nowy dokument, a następnie kliknij narzędzia, które pojawiają się w menu „Wiązanie” na dole pozwoli ci to dostosować tło dla twoich symboli. Na górnym pasku narzędzi wybierz między „Niewidoczny”, „Kolor”, aby uzyskać jednolity kolor lub „Zdegradowany” dla jednego lub więcej kolorów.

Następnie narysuj symbol początkowy, wybierając owalne narzędzie na dolnym pasku rysowania, po zakończeniu zostanie ono automatycznie wypełnione wybranym kolorem. Umieść kursor wewnątrz figuryi przeciągnij, aby ustawić go tak, jak chcesz, na koniec zakotwiczenie na stronie.

Dodaj tekst, klikając symbol „T„, Następnie skopiuj i wklej oryginalną figurę, aby wszystkie miały ten sam rozmiar, zmień tekst każdego z nich i połącz się za pomocą klawisza„ elipsy ”, naciskając klawisz Shift. Narysuj strzałki kierunkowe między każdym symbolem, wybierając narzędzie „Linia” z paska narzędzi rysowania.

Kliknij „Linia”, a następnie przycisk „Styl linii„,” Linia symetryczna „,” Akceptuj „, ten proces pozwoli ci dodać linie, które łączą twój schemat organizacyjny. Musisz zakotwiczyć wszystkie elementy do arkusza, dzięki czemu uzyskasz doskonale funkcjonalny schemat organizacyjny.

narzędzia openoffice

Schemat organizacyjny w Draw

Jeśli użyjemy narzędzia do projektowania OpenOffice, Nasza praca będzie znacznie prostsza i bardziej elegancka, zaczynając od następujących porad: podczas tworzenia schematu organizacyjnego używaj progresji kolorów, aby wskazać hierarchię, od ciemnej do najjaśniejszej, zawsze biorąc pod uwagę kolor tła i tekstu.

Następnie przygotuj szkic na siatce, ponieważ pozwoli ci to stworzyć wytyczne przy wskazywaniu różnych poziomów hierarchii. Jeśli używamy prostokąta, musimy wziąć pod uwagę prawidłowa szerokość na każdym poziomie i tak jak w programie Writer, skopiuj i wklej każdy prostokąt, aby za każdym razem nie ustawiać rozmiaru.

Aktywuj przycisk „ABC” z paska narzędzi, a następnie „Opcje” wstawić tekst; Możesz także użyć klawisza F2, a kursor będzie migał wewnątrz arkusza. Dostosuj format tekstu i zastosuj kolory wypełnienia, na koniec użyj łączników do naśladowania.

dołącz do naszego kanału telegram