Skip to content

Jak automatycznie uruchomić makro podczas otwierania skoroszytu programu Excel (przykład)

31 de styczeń de 2021

Excel to jeden z najlepszych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office. To uznanie zostało zdobyte dzięki codziennemu użytkowaniu tysięcy użytkowników na całym świecie, którzy wykorzystują ich niezwykłość przybory. Wieloplatformowa możliwość bezpośredniej instalacji w sklepie Google Play.

Narzędzia programu Excel

Wiem absolutnie wszystko opcje że ten program może zapewnić, może być trudny zarówno do odkrycia, jak i do poznania. Wśród całej gamy narzędzi są makra. Ważnym faktem dotyczącym makr jest to, że można je łatwo edytować i modyfikować.

Coś, co na początku może być naprawdę skomplikowane, ponieważ jest to język programowania. Ale kiedy już to zrozumiesz, zrobi na Tobie jeszcze większe wrażenie łatwość manipulowania programem Excel.

Makra w programie Microsoft Excel

Można traktować makra jako pliki instrukcje, które mogą być wykonywane sekwencyjnie lub w dowolnej innej kolejności.

Jego wielką użytecznością jest możliwość tworzenia makr w dokumentach programu Excel zaoszczędzić dużo czasu w przypadku powtarzalnych zadań, poprzez automatyzację procesów. Jeśli więc okaże się, że bardzo regularnie tworzysz tę samą tabelę z różnymi danymi, może to dużo zaoszczędzić.

Jak działają makra?

Aby móc używać makr, musisz użyć rozszerzenia Visual Basic for Applications (VBA), odpowiedzialna za tworzenie i modyfikowanie makr potrzebnych do dokumentu Excel.

Aktywuj VBA w Excelu

Ta metoda tworzenia makr za pomocą VBA nie jest wizualnie dostępna dla wszystkich w programie Microsoft Excel. Nie oznacza to jednak, że nie możesz go włączyć. Celem jest wyświetlenie go na wstążce, na karcie Deweloper. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  1. Ustaw się na dowolnej karcie na wstążce.
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby wyświetlić menu.
  3. Kliknij Dostosuj Wstążkę.
  4. Musisz zaznaczyć pole Deweloper i kliknij zaakceptuj.
  5. Przejdź do zakładki Deweloper i kliknij Visual Basic. Następnie:
  6. Znajdź i kliknij kartę Narzędzies.
  7. Wybierz opcję Bibliografia.
  8. Zaznacz pole, które odpowiada Wyrażenia regularne Microsoft VBScript 5.5 i kliknij zaakceptuj.

Automatyczne makra

Makra są bardzo przydatne podczas wykonywania powtarzalnych zadań, zmieniając program Microsoft Excel w zautomatyzowany system, który to zrobi pomagają zaoszczędzić czas i wysiłek aby odtworzyć cały format dokumentu, który przygotowałeś zaledwie kilka godzin wcześniej lub dzień wcześniej.

Jak dostosować makra do swoich potrzeb?

Makra mogą działać zgodnie z podanym harmonogramem. W momencie podejmowania działania, rozpoczynania nowej kartki lub nowej książki. Tego typu działania są znane jako zdarzenia i tutaj będziesz mógł wiedzieć, jak je zaprogramować.

  1. Wprowadź VBA przez zakładkę Deweloper.
  2. Na pasku Ogólne, aby wybrać opcję Arkusz roboczy, abyś mógł pracować na arkuszu.
  3. Na pasku obok programu Excel udostępni Ci szereg opcji umożliwiających szybsze określenie opcji, którą chcesz wykonać.

dostosuj makro do swoich potrzeb

Należy zauważyć, że są one używane do czynności, które można wykonać w arkuszu. Możesz również podać instrukcje, że podczas otwierania dokumentu Excel są wykonywane określone czynności:

  • Aby to zrobić, zamiast opisywać polecenia na arkuszu, będziesz klikać ThisWorkbook.
  • Podobnie wybierz opcję Arkusz roboczy na pasku opcji.
  • Domyślnie wyśle ​​Cię na wydarzenie otwarty, więc wykona określoną akcję podczas otwierania dokumentu.

Proste przykłady

Tego typu wydarzenia mogą być nieco zagmatwane. Więc tym razem nauczysz się planować proste wydarzenia.

W przypadku, gdy chcesz, aby okno dialogowe pojawiło się podczas otwierania pliku Excel, tak powinno wyglądać pole VBA:

Private Sub Workbook_Open ()

Msgbox „Cześć!”

Napis końcowy

Zapamietaj to skoroszyt musi zostać zapisany jako skoroszyt programu Excel z włączoną obsługą makrw przeciwnym razie ustawione instrukcje nie zostaną wykonane. Jeśli chcesz, aby to okno dialogowe pojawiało się za każdym razem, gdy wybierzesz określony arkusz w skoroszycie programu Excel, powinno wyglądać następująco:

Prywatny podarkusz_Activate ()

Msgbox „Kto tam jest?”

Napis końcowy